Wednesday 29 October 2008

"Toink!"

Alam dah mula tunjuk belang. Mula asah taring. Aku yang asalnya dahpun berkeredong tebal, top-to-toe terjaga dalam gigil. Mungkinkah? Oui. Winter arrives early this year. Salji turun membasahi bumi Granite City. Tak cukup lebat untuk memutihkan atap teratak usangku ini, namun maklum sajalah ini sekadar mukaddimah buat semua.

Semalam dihalau pulang kerana sakit perut. Tanda simpati doktor, atau jaga-jaga demi kepentingan para pesakit? Atau mereka fikir aku temberang? Aduhai, makin senak perut aku...

Aku dah kembali ceria, kembali gembira. Senyuman buat mereka yang risaukan aku hilang, yang risaukan aku bernegatif semata, yang menasihati aku usah bimbang, yang mahukan aku tersenyum. Positivity to shine today. Rumah yang berjaya diurus bagai rumah kembali. Bukan reban ayam, bukan kandang kambing, bukan sarang tikus. Teratak. Rumah. Shelter. Home. I'm back!

*menggigil*

Aku sejuk. Angin kuat di luar, terasa sampai ke dalam. Aku perlu selubung.

*geram!*

Warming-up yang tak warm. Keras. Sekeras-kerasnya. Sejuk memang mengeraskan (bagi segala makna, aspek dan konsep yang difahami dan diketahui).

"Toink!" Damn, no!

Malam ini bukan malam aku. Tersenyum, aku masih. Cuma malam ini bukan malam aku. Tolong, aku perlu ganti tali raket baru!

"Toink!"

Memang mahu buat aku melompat!

4 comments:

Hann Haidar said...

peekaboo!~

tinta jiwa said...

wuhuuu..cargas!!

* apa yang dicari? * said...

ahli jiwa:

bhooooot! (macam YM punya audible, hehe...)


tinta jiwa:

mmg perlu cergas. berat dah turun byk, xmau naik balik. kena lagi musim sejuk yg dtg awal thn ni, kalau xhati2 mmg boleh naik badan. also, nak sihat! :D

Wahidah said...

cheer up kembali...thats good