Saturday 11 October 2008

Thank You for answering my prayers...

Aku masih lagi tak bertetamu. Si Mr Small-Not-So-Little-Man tak jadi tetamu sementara a.k.a. "Official Squatter" di teratak usang aku ini. Dah dia punya atap untuk berteduh, tilam untuk berlabuh, cermin untuk berurus. Tak apa, lagi bagus dia begitu... Aku ada sekadar menolong jika termampu.

Tuhan makbulkan doaku, berikan tetamu sementara. Harap-harap datang dia dengan berkat dan rezeki, bukan dosa dan bala. Minta jauh.

Bagus juga kau bertandang, kemas rumah aku. Diberi kerajinan untuk aku susun atur selerak kediamanku yang peranda. You wanna know if I'm messed up? Check my crib. Tempat tinggalku menggambarkan status semasaku.

Apa-apa pun, paling penting sekarang cuma ini dan ini:
  • Aku benar-benar tahu aku memang tahu menganyam ketupat.
  • Beratku sudah susut 7kg dalam masa enam minggu, dan aku mahu turun lagi 2kg!
  • Aku baru sedar, my body is pretty messed up. Bilateral dodgy ankles, lutut kanan yang kerapkali sengal kini, subluxated right shoulder if not careful, right tennis elbow, jerawat yang masih lagi menyerang dalam usia suku abad... (dan senarai yang berterusan!)
  • I'm down to my last Ali Tea sachet(!)
Mr Small-Not-So-Little-Man bersembang denganku sampai ke subuh. Daripada makan kepada berdandan kepada menganyam ketupat kepada diskusi alam keluarga. Macam-macam. Mungkin kesedaran usia bukan lagi si kanak-kanak riang. Tapi kau buat aku kantuk melampau!

Aku dah terpaksa habiskan Ali Tea aku yang terakhir! Need more, please help!!!

Terima kasih, ya Rabbi.

2 comments:

bini edy said...

im, dtg blog aku.ade entry tuk ko.cewah.

:: !zyan :: said...

7 kg? hebatt betol tu.....