Tuesday 14 October 2008

"Biarlah Rahsia"... NOT!

"Forbidden things have a secret charm." - Publius Cornelius Tacitus

Blog ini aku buka seawal pagi aku bangun, walaupun tidaklah awal aku bangun dan lewat pula aku untuk ke hospital. Keperluan untuk membaca isian sendiri dan komen-komen yang ada. Terima kasih. Dalam keserabutan, lenguh badan dan kegesaan aku melangkah deras. Mentari cerah dalam sepoi angin sejuk. Still colder weather to come.

Blog aku ini mencatat semangat ceria aku pagi ini yang disedari para pesakit yang dah lama menghuni wad. Aku sendiri pelik. As if I wasn't myself. Odd. Tiada simptom-simptom "Monday Blues". Langsung. Buat aku rasa riang dan rajin hari ini.

*bersemangat!*

Blog ini untuk aku luahkan perasaan ataupun buah fikiran. Maka aku luahkan perasaanku di sini. Betapa pagi ini menyemarakkan sanubari aku. Dengan ceria aku uruskan ward work yang ada. Even those impossible-to-Venflon veins didn't stand a chance - prestasi canulation terbaik aku. However, later it went downhill from there. Melepasi waktu tengah hari, badan aku mula kelesuan. Tiga jam di football pitch dengan darah-darah muda baru turun padang semalamnya. Kemudiannya simple canulations yang tak lepas. TIGA kali! Bloods procedures apatah lagi, EMPAT kali gagal! Kasihan pula aku dengan dua pesakit terakhirku. Maaf. Aku sendiri tak tahu apa berlaku. Sedangkan junior medical student yang aku ajar awalnya pun sukses.

*hampeh!*

Blog aku yang dah hampir usia setengah tahun. An early achievement for me staying strong so far, for now. Just of whatever, wherever or whenever. Aku suka, aku gembira. Aku sedih, aku duka. Ada saja, ada belaka.

Blog ini sudah tak mahu lagi aku 'sembunyikan'. Tiada yang sulit, tiada yang rumit, tiada yang rahsia pun. Siapa masih belum kenal aku? Tanyakan saja. Yang sudah kenal? Do keep in touch. Selama ini pun bagaikan ada thrill. Entah apa aja. The sweetness of the forbidden fruit. The excitement of a sin...

***** *** ***** *** ***** *** *****

Maka, aku ucapkan...
Selamat Datang Semua!

3 comments:

bini edy said...

yeaaaaa bukan rahsia lagi :)

the artist and i said...

haa.. ok saja!

sebelum ni rahsia rahsia meh?

* apa yang dicari? * said...

before this not much of rahsia, tapi org tau psl blog nie dulu pun only when they bumped into it. only bgtau certain people je. kononnye start underground dulu la nie. hehe...