Tuesday 30 September 2008

So long, farewell... I am going to miss you badly...

Waktu itu tiba juga akhirnya.

Untuk tangisi pemergianmu, wahai Ramadhan penuh keberkatan. Tak pernah aku sebegini gembira kala ketibaanmu 29 hari lalu. Gembira, lapang dan bahagia. Tapi kini terasa benar kehilanganmu meninggalkanku.

Tahun ini kau bawakan aku azam. Kau berikan aku semangat baru. Mungkin aku tak manfaatkan sepenuh peluangku, namun banyak benar beza kau bawa untukku.

Wahai Engkau Yang Maha Pemurah, Maha Pengampun dan Maha Penyanyang,
Syukur hamba-Mu dalam bulan Ramadhan penuh keberkatan-Mu ini,
Bahagia daku dalam rahmat limpah-ruah dari-Mu,
Terima kasih untuk peluang ini,
Dekatkan aku lagi kepada-Mu,
Ya Rabbi,
Bawa aku menemui bulan-Mu ini lagi...
Bahagia. Kini masa untuk meraikan kejayaan ini.

Selamat tinggal, Ramadhan.
Selamat datang, Syawal...

1 comment:

:: !zyan :: said...

salam aidilfitri

pohon kemaafan atas segala salah n silap yg ada...byk rasenye aku dah susahkan ko kan..huhu.

semoga kite bertemu lagi dgn Ramadhan, Ramadhan, Ramadhan yg akan dtg...insyaAllah.