Thursday 7 August 2008

They know, but do not notice. Or do they notice, but not know? [PART III]

1. Aku anak Mak. Some see this troublesome. Susahkan bini nak bermanja nanti, kata mereka. Don’t worry. Ibu dan isteri adalah dua insan punyai kepentingan dan keperluan yang berbeza walaupun hampir serupa.

2. Kuat makan tu satu hal. Aku juga lahap semua jenis makanan. Tak memilih. Yang penting bersih dan halal. Tak susah nak jaga aku, kan?

3. Kadangkala aku paranoid orangnya. Fikirku orang mengata aku bila berbisik di depanku. Atau orang tak suka aku bila aku sendiri rasa terpinggir tak berteman. Gila…

4. Tak suka jeans. Kalau tak sebab cuaca sejuk di bumi orang, pilihan seluarku hanya khakis dan slacks sahaja. Oh! Juga shorts dan track bottoms. Bukan jeans.

5. Favourite gadget – mobile phones! Seronok aku di sini, dapat telefon bimbit baru at least 2 kali setahun! Up to date, aku dah punya tiga belas dalam tempoh lima tahun.

6. Aku agak particular with arrangements, especially kalau aku yang mengemas. Everything has to be in order. Simptom OCD? Aku tak sure.

7. When a problem occurs, I run away from it. Tapi itu cuma first step aku. Jangan terusik andai aku abaikan perhatian kalian. Aku selesaikan bila mana aku lebih bersedia.

8. I’m not afraid to wear a pink top. Tak hilang pun maskuliniti aku. Baby blue pun aku pakai saja.

9. Bercakap tentang warna, aku punyai senarai favourite colours – biru, putih, hitam dan kelabu.

10. Aku pernah ada fobia petir guruh dan kumbang-kumbang kecil. Aku takkan dapat tidur malam kalau hujan lebat. Aku ada bad experience involving bugs and my ear.

11. Aku sedikit body-conscious. Dah makan banyak, kemudian risaukan berat bertambah. Sentiasa perlu pastikan aku ada bersukan sekurang-kurangnya sekali seminggu. At least 2 hours.

2 comments:

j z . z said...

incik.
tahukah anda? persamaan anda dgn saya adalah nomot 2 dan 3

did im too paranoid?

sob sob sob!!~..

(ni last day o9 kat opis lama..buibui..wishing me ya?!)

*mwaaaah*

Hann Haidar said...

kau cute tulis dalam bahasa melayu.