Wednesday 27 August 2008

Heartache! Any doctor around?

Dah dua malam aku berjaya lena. Di waktu sepatutnya. My bio-clock needs resetting. Aku bakal langkah kembali ke Tahun Akhir. Next week. Wish me luck. Rasanya mudah untuk aku kali ini. Yakini aja diriku!

Tapi celik pula mataku kala ini. Mungkin segar dari mandiku. Rasa sihat pun ada. Endorphine dan adrenaline masih deras mengalir dalam salur nadiku. Sejam di gelanggang badminton tadi. Lenguh badan dari bermain bola bersama teman-teman Malaysiaku vs. remaja Arab minggu lepas pun belum hilang. Ah, alangkah bahagianya kalau ada si dia layaniku bak raja kala ini! Ah, mampu aku impikan saja saat ini...

Oh, Malaysia won
4-0 by the way! Malaysia memang boleh.

Kerinduan.
Tiba-tiba rasa itu menerjah dalam jiwa.
Kerinduan di kejauhan yang puluhan ribu batu itu.
Di kejauhan mataku tapi tak pernah dari hatiku...

Rindukan tilam bujang di study room, kerana aku bukan lagi penghuni tetap rumah yang perlu bilik sendiri. Kepingin akan segala macam hidangan yang sentiasa tersedia untukku. Missing my brother and sisters, my parents and my maid "The Big Sis". Kangen sama deru ombak di pesisir pantai indah itu - mandi-manda ketika kecilku, bercengkerama di kala teruna muda.

Ini Minggu Penghayatan Kenangan buat aku, mungkin. Membawa aku kembali. Go back in space and time. Bila dan di mana hidup bukan suatu masalah.

Apa lagi aku rindukan? Hmm... Yang terbijaksana. Perkenalan yang ringkas, tapi itu sebelas tahun dahulu. Sedekad yang menjalinkan sebuah persahabatan penuh keakraban. Saling memahami. Always there for one another. Saling menyayangi. Saling mencintai? Neah. Friendship yang terlampau suci untuk dinoda begitu. Benarkah? Tapi masa beri peluang untuk perubahan, dan masing-masing berubah. Aku cuma sentiasa di sini mendoakan kebahagiaanmu, wahai sahabat. Engkau tetap yang terbijaksana.

Heartache! Kerana kerinduan. Perlukah diubati? Aku cuma kerinduan, dan aku terbaring di sini dengan senyuman. Again...

3 comments:

Wahidah said...

penuh puitis la....talented gk yeaa cik abg sorang nii

j z . z said...

ko windu ako kan?

owh.

tengs.

:: !zyan :: said...

aja aja fighting!! ehhe