Friday 1 August 2008

It's a journey.

3:56pm, 22nd July 2008
Thalys: Amsterdam Centraal to Paris Nord
Background tune: Rob G feat. Chamillionaire - Texas Boyz

Panas. Tapi bukan untuk enjoy Amsterdam. Terperap 4 jam lebih dalam high-speed train ini. Perjalanan pun tak serancak irama yang merangsang gegendang telingaku. Perancangan memang prone to changes. Hujan di tanah Belanda kurangkan masa meronda-ronda. Nenek masih tak habis mengomel hal tinggal di hostel, hal bilik tinggi di tingkat 3 bertangga curam. Mak pula? Serahkan Nenek untuk aku uruskan. Senang cerita. Aku pun tak kisah.

Perlukah aku tulis diari? Siapa mahu tahu hal aku jelajah tanah Eropah? Siapa nak baca kisah aku kini actor di kaca TV Belgium? Hmm...

Dulu pernah aku simpan dairi. Tak pernah cukup setahun. 1997/98 kemudian 2002. Nota otak: MOTIVATE yourself! Aku tak mahu procrastinate. Cuba jangan lagi.

***** *** ***** *** ***** *** *****

Sorry. Aku lama menghilang. Bawa diri. Cari ketenangan. Semangat baru.

Baru pindah rumah. Sakit kepala gagal exam. Jalan jauh. Internet belum ada lagi.

Alasan-alasan aku. Tak apa.

I'm back.

No comments: