Wednesday 13 August 2008

As I continue to stare at the blank screen with a blank mind in the blank space...

Subuh jam 3 pagi. Aku tidur sekarang, aku bakal kantoi solat Fajr aku. Yang dah hampir cukup seminggu aku lepas. Alarms don't seem to work well with me lately. Diigaukan bersama bunyian dalam mimpiku.

Excited seharian semalam. Kini dunia di hujung jemariku dari sofa-cum-katil di lounge. Seronok mampu berekspresi dalam lenang. Cuma perlu cari MOTIVASI lagi.

Di luar kini sunyi. Seketika, kesuraman dan kesunyian bertukar seram dan menggerunkan. Tapi cuma seketika. Deru enjin motorsikal mengejutkan aku tatkala Ghost Hunters menganalisa bising entiti misteri dalam rakaman.

In the blankness, aku masih mencari idea menulis. Apa yang nak aku kongsi? Kosong. Masih sifar. Zero.

Aku hanya mahu mencoret. Tangan gampil mahu menaip. Idea? Entah. Coming soon. Maybe. Perhaps.

Otak aku tak berkembang. Tetap sendiri begini, tiada kongsian madah minda. Hubungan aku dengan dunia hanya ini: Internet, telefon. Itu pun dalam kejarangan. Minat aku kian pudar. Chats don't really glue me to the chair often anymore. Deringan telefon juga jarang. Sangat. Cuma panggilan direct sales di talian rumah yang aku abaikan saja. Juga Finance Department tentang overdue bills aku. Ada siapa-siapa mahu ziarah aku di teratak usang ini?

***** *** ***** *** ***** *** *****

By the way, Tila Tequila is hot! Tak pernah rasa begini, terakhirnya tika aku 14 tahun. Dengan Siti Nurhaliza, yang kini bakal jadi ibu. Sounds crazy, but...



Tila, can I get A Shot At Love with you? Think I'm falling for you already. Memang gila. Comel, seksi, party-type, biseksual - my type? Boleh saja mencuba - I think.

No comments: