Wednesday 21 January 2009

Possibly in distress.

Tak tidur lena semalam. A negative start. To the entry, to my own day. Entah apa yang mengganggu. Tidur yang cukup lama tapi bangun dalam kelesuan. Terlebih tidur? Perhaps. Tapi mindaku juga penat. Masih dibelenggu ingatan mimpi-mimpi aneh. Also rather disturbing. Kelmarin juga agak serupa. Beza cumanya nightmare yang mengejutkan aku. Dream transition dari indah berubah menakutkan.

Tolong!

Only three days. Tiga hari. Trois jours. Selain waktu bersama doktor, tidak banyak lagi yang berlaku. Pulang ke rumah, terperuk di bilik. Turun kemudiannya untuk makan malam. Naik kembali kemudiannya untuk.. ke bilik. Buka buku, tutup buku. Menatap skrin laptop tanpa wi-fi connection itu. Agaknya tuan empunya Internet sedar ada pengguna haram pada malam sebelumnya. Aduhai!

Socorro!

Keluar pagi gelap. Pulang petang gelap. Dalam bilik juga bergelap. Boleh tertekan aku begini. SAD might set in if I'm not careful. Perlu keluar. Perlu buat sesuatu di luar. Aku rindu bersukan...

Ajutor!

No other human contact. Melainkan mereka yang sakit dan yang merawat, dan landlady peramah tiba waktu makan. Terpaksa juga cari alternatif untuk hubungan maya yang ada-tiada di sini. Aku pun dah bagai Chipsmore saat ini. Bil telefon bimbit bakal melambung. Dengan panggilan dan sms yang bakal jadi lebih kerap. Or, anyone wanna contact me here? Please?

Help!

Tak apa. Aku masih lagi waras. Still sane. For now. OK. Mahu keluar sekarang. Mahu hirup sinar mentari. Mahu melihat udara segar.

Eh?

2 comments:

norsaritanaini said...

itulah, dah mcm chipsmore...
kalo chipsmore yang boleh dimakan tkper jugak..
ini plak chipsmore yang hanya mampu dipandang dr kejauhan..hehe...

p/s:: wallawehhh, org pertama bagi komen..leh dpt hadiah tak????

Wahidah said...

chipsmore..huhuhu...

pndai2 la menenangkan diri..certain time hnya kita sendiri je yg tahu bgaiman nk hiburkan hati sendiri