Thursday 1 January 2009

Good time for a new start.

Menunggu. Sendirian. Kaca TV bersiaran CSI: Miami yang sudah berapa kali diulang tayang. Di lounge-cum-ex-bedroom aku yang sedikit kecah. Dalam sejuk yang hanya dipanaskan kaki-kaki semata. Menunggu. Dalam kalut akal. Serabut minda dengan perkara picisan yang mungkin tak pernah bebankan orang lain pun. Tapi mereka tiada bermasalah. Aku? Mencari masalah.

Menunggu. Waktu. Berlalu untuk yang baru. Pengakhiran. A new beginning, from the end. Good end? Bad end? Belum lagi aku muhasabah diri.

Menunggu. Senarai azam. Bakal diusahakan. Hanya perlu lebih MOTIVASI. Seems to be a vital word in my life right now. Really essential. Right now.
  1. Not needing 'three times lucky'. Cukup aku diberi peluang kedua.
  2. Tak mahu dicop Mr Nice Guy lagi. Dah tak perlu. Aku bukannya baik sangat pun.
  3. Mahu merantau lagi. Berteman? Itu option. Solo pun tak apa.
  4. Procrastination - struck off my list. Hopefully.
  5. Lebih sihat. Lebih segak? Mungkin.
Menunggu. Berakhir. Aku mahu keluar. Dari rumah ini. Dari tahun ini. Dari hidup lama ini.

***** *** ***** *** ***** *** *****

Salam Maal Hijrah 1430H
Happy New Year 2009A.D.

* apa yang dicari? *
Granite City

2 comments:

Wahidah said...

happy new year im

Hann Haidar said...

asal muke ko dah macam bapak orang?

peh member dah matang la syial.

terharunya auww!