Wednesday 28 January 2009

Everything about me no one knew...

Back-dating. Karena dah lama mahu aku kongsi ini. Sekadar buat kepuasan sendiri. Too many past entries not written although wanted to. Maka ini salah satu daripadanya…

I would've never done it any other time.

Satu malam Jumaat. Kala ramai yang sibuk menambah amalan (ada yang baik, ada yang buruk), aku pula sibuk meyakinkan diri sendiri. Meyakinkan diri sendiri to just be spontaneous and just do it. Cuti bermula esoknya dan aku masih tiada perancangan. Idea Mr KeepFit untuk meredah tanah England hingga ke kota London. Weekend getaway. Idea pagi tadi. Transportation? Accommodation? Entah. Mula ligat akal berfikir mencari segala alternatif yang ada. Naik kapal terbang? Naik kereta api (yang kini guna elektrik)? Terlalu mahal. Kesudahannya? Tempahan dua tempat duduk semi-comfy untuk perjalanan 12 jam yang bakal memerah segala tenaga yang ada untuk tetap duduk, berdiri dan berjalan kemudiannya. Hingga ke saat akhir, rezeki kami murah. Disediakan tempat berteduh untuk hari-hari berikutnya di kota besar England itu.

Why? This was why it all happened.


Dahulunya gharib benar buat aku. Tapi bukan hanya dia. Kononnya si universal tune listener tapi tersangat alien dengan indie genre. Kononnya si universal music admirer tapi lebih dipengaruhi Justin Timberlake, Usher, Ludacris, Linkin Park and even Too Phat.

A share of likes and interests. Terima kasih, Mademoiselle DownUnder. Mana lagi mahu aku lupakan itu? Melekat. Tapi bukan hanya dia. Untuk semuanya.

Expressive. Emotional. Seperti aku. Lebih dekat dengan hati. Walaupun aku sekadar melakar emosi di lembar maya ini. Tak segah Allahyarham Tongkat Waran. And not as talented or as disturbed as Vincent van Gogh on his coloured canvasses. Jauh sekali dengan Ludwig van Beethoven yang mengilhamkan irama tanpa mampu dihayati pendengaran sendiri. In the heart. Aku suka.

A review? Aku tak reti. Cukup sekadar aku mampu menyatakan Yuna me-universal-kan (what have I done to the language?!) lagi minat musik aku. Juga terima kasih.

Yuna.

I suppose it is all about sharing the fun and joy. So there I was. Bersama Mr KeepFit dan Now-Too-Excited-to-Meet-Her Guy. Hujung minggu dengan kelana jauh dan lama yang cukup menyeksakan postur dan tulang pinggul. Worth every sweat, discomfort and moment for it. Sekarang aku juga mahu berkongsi (dan mungkin juga mempromosi?).

Yuna (London Acoustic - 20 December 2008) - Rocket

Masih lagi.
Dekat di hati.
Ekspresi.
Emosi.
Penghargaan.
Penghayatan.
Terhadap semuanya.


I am still left with mixed thoughts and emotions, though. Unreal…
Still wondering, still pondering...

"Hmm, you think so?"


***** *** ***** *** ***** *** *****

p.s. buat Cik Yuna (jika anda membacanya)... jangan marah, ya! tak sangka ada gambar candid yang ini. hehe...

p.p.s. moral of the story: I can be spontaneous (almost everything about me. there's actually still more about me no one knew...)

2 comments:

Wahidah said...

br tahu pesal yuna ni...she's amazing la..sempoi giler...

:: !zyan :: said...

hmm...sedap gak suara yuna ni.