Sunday 8 June 2008

It ends. It starts. Again.

Last one - done.

Tempoh aku di Fort William dah luput. Really gonna miss Belford Hospital. Sudah tu weather so brilliant sepanjang aku di sini. Bandaraya minyak Eropah pula bagaimana? Typical Scottish weather: spring hujan, summer pun hujan, autumn pun hujan, winter yang sepatutnya bersalji pun hujan! Aku bakal mandom.

Anyway, bak ungkap Ahli Jiwa, "every beginning has its ending; but in life, every ending is just another beginning". Kini tamat juga Tahun Akhir aku.

*lega*

Tapi akan bermula hidup baru. Exam in 10 days time. Wish me luck. Habis saat itu, aku bakal punya gelaran baru - Doktor.

Ups and downs hidup terungkai dalam student life aku.Yang mulanya mahu aku coret jadi novel tapi sangkut. Semak. Sakit. Suka? Duka.

*blank*

Mulai kala ini, aku mahu senaraikan azam baru hidup aku. Hann babe, you gave me inspirations! Hehe...

Bersemangat!

1) Save £10,000 (in Pounds Sterling tu, Hann!) in the next 12 months.
2) Belajar urus finance. Tak boleh boros lagi. Or my kids will starve to death. Minta jauh.
3) Manage life by prioritising.
4) Mula balas jasa parents aku. Kalau tak sekarang, bila lagi? Miss Mak...
5) Start planning on my wedding! Calon pun tak tentu lagi dah nak rancang hari besar aku. Haha!

Itu semua perancangan. Yang tentukan jadi atau tidak hanya Dia. Aku menurut penuh redha.

Namun aku pohon... Aku cukup pohon Kau bantu aku yang penuh lemah lelah dalam kehidupan, Kau bawaku pulang ke jalan yang pernah Kau tunjukkan padaku dahulu. Aku rindu dekat pada-Mu.

Maka mula di sini. Kembali.

3 comments:

Hann Haidar said...

bikin apa di fort william? jual diri?

aku tahu la kaw study di sane.

10 ribu pounds sterling bersamaan berapa RM?

elelele. chantek. leh berjoli dgn aku.

ah kaw dah janji dowh, once kaw pulang ke malaysia.

btw, malaysia dah naik harge la on minyak.

bodo eh?

malaysia leh export minyak tp dlm negara sendiri minyak naek.

tu la yg duduk atas kerusi tu asik tido je.

wtfq84932492384!

Ami said...

Scotland?
Travis.

Anonymous said...

3) Manage life by prioritising.

Sounds familiar ;p

All the best =)