Saturday 19 April 2008

Can I have some private time please? Now.

“I love to be alone. I never found the companion that was so companionable as solitude.” - Henry David Thoreau

10:02 am. Matahari dah terik di luar. Nice weather today, thank God! Susah betul nak merasa hari yang tak terlampau panas, tak terlampau sejuk di sini. Today - just perfect.

Rancangan asal - balik dari Malaysia, I'm minding my own business. Kalut hidup aku menyusahkan orang, dan aku juga mengalutkan mereka yang hidup di sekelilingku. Menyusahkan. Mereka dan aku. Aku tahu sekarang mungkin rahmat bagi mereka aku hilang. Yang sibuk mencari teman. Walhal mereka ada teman-teman sendiri. Aku? Busy trying to mix in with cliques. Whichever one, it doesn't matter. Tapi, hampeh!

Life sucks living by other people's rules. How about mine? Care to even bother? Tak ada pula yang mahu menurut. Satu bandaraya kecil begini, manusia tak seramai mana, kaum sendiri apa lagi. Tapi itu pun dah berbilang puak jadinya.

I wanna live in my own space for now. I will seek help if I need it. Kalau tak, tolonglah... Biarkan aku. Jangan sangka aku sombong. Jangan fikir aku sumbang. Biarkan.

Please. Now.

2 comments:

amer zaman said...

adam masanya kita suka berteman,
ada masanya kita sukabersendirian...

-apokalips oleh m.nasir & loloq

salam kenal.
kau anekdotbAyu?

* apa yang dicari? * said...

yup that's me. thanks for stopping by. salam kenal kembali.