Saturday 7 February 2009

Snow White is just a fairy tale...

“The crow wished everything was black, the owl, that every thing was white.” - William Blake

Sepanjang minggu ini, aku rasakan sang suria bagaikan menyinar lebih cerah dan girang. Buat aku riang dan ceria. Mengasyikkan. Ecstacy.

Negara besar Rusia rasa pemurah, mahukan aku di sini berkongsikan secebis kemeriahan musim sejuk mereka. Salju putih tak henti berkunjung tiba. Melitupi seluas saujana mata memandang. Lebih daripada yang pernah aku alami selama ini. Jauh lebih.

Lebih sejuk.
Lebih tebal.
Lebih putih.
Lebih indah.


Memandang aku ke luar sana. This is no fairy tale. This is real beauty.

Tangan yang kian berkedut ini terus berkarangan. Jemari yang makin lesu ini terus bercoretan. Kulit yang kian kering ini terus bernukilan.

Sekadar mengamati alam. Menghargai diri. Mensyukuri jiwa.

Aku kini gumbira!