Monday 23 February 2009

It is only that.

Menghela panjang...

Dari waktu bersama mereka. Kini sendirian menatap skrin berlatar putih yang satu demi satu abjad muncul dengan setiap taipan aku. Ke mana arahnya aku sebenarnya sendiri tak pasti. Tapi terasa perlu. Setelah menghela panjang lagi.

Aku tertarik akan komen-komen yang aku terima kebelakangan ini. Yang pandang aku mandom, depressed, bermasalah. Yang rasa aku lebih sedih daripada gembira. Yang melihat aku gelap dan suram.

Sedar benar aku akan keadaan itu. Arif sangat aku akan diri ini. Betul. Tapi aku juga terasa ada beda. Ada beza.

Merasakan ada yang kisah dan ada yang endah. Aku suka dan aku gumbira.
Merasakan ada lebih daripada keseorangan semata-mata. Aku berdamai dengan dunia.
Merasakan ada kesempurnaan. Aku kembara bersama mereka.

Tidaklah aku benar-benar pasti. Namun aku tahu ada lain untuk aku kini. Melangkah satu demi satu dalam hidup yang makin uzur, tapi dengan hati yang makin hidup.

Bersandar malas...

Ah, apa saja yang aku repek ini! Penat sudah. Kini mahu berlangkah malas. Pulang. Dalam keriangan berhias senyuman di wajah ala Ah Chong yang tak pandai cakap Bahasa Cina, Mandarin ataupun Kantonis.

Langit mendung... Maka?

1 comment:

Wahidah said...

tq 4 da luvly calender..tu la i notice gk yg u quiet depressed this recently..anything wrong ke?? chills kay..take care