Monday 28 May 2012

☺ I hide behind every single one I gave away ☺

"Better by far you should forget and smile than you should remember and be sad." - Christina Rossetti

Siangnya redup. Tak terlampau terik. Tak terlalu gelap. Indah. Nyaman. Pagiku ringkas dan singkat. Sendirian bekerja, kemudian sendirian berkudap. Pulang bersendirian.


Penuh rancangan. Being the procrastinating me, things still not get done. Dua hari di hujung minggu sia-sia saja. Malas? Letih? Ada-ada aja.


Di saat berjaga ini, minda merewang panjang.
Sampai bila mahu terus mencari?
Selama mana harus aku sembunyi?
Siapa lagi?


Senyum. Senyuman. Senyumlah.
Aku sentiasa riang. Bukan?
Dilihat aku sentiasa ceria. Ya?
Bersama aku sentiasa girang. Kan?


Kemanisan yang aku kongsi itu ikhlas. Walaupun mungkin di balik semua itu ada duka. Tapi biarkan untuk aku. Kalian meriangkan. Keceriaan kita indah. Ceria aku bersama.


Masih pessimistic? Negatif?
Mungkin tidak lagi.

***** *** ***** *** ***** *** ***** *** *****

"Tapi background masih hitam. How?"

1 comment:

Unknown said...

Every word does matter 😊