Monday 9 March 2009

"I'm not feeling too good, Doc..."

Bertangguh.
Petaka.
Celaka!

Termasuk entri ini.
Tandus setelah beberapa ketika.
Tak reti untuk tetap konsisten.

Boleh pula demam...
Bukan seksa, tapi penyuci.
By the way... I'm getting better now, thanks.

Deadline.
Dan bukannya itu masalah, sekadar beban kecil.
Detik demi detik itu berlalu dekat lagi.

Crashed!
Cukup menghancurkan aku.
Cubaan demi cubaan, yang ini mencuri memori pergi dari aku...

***** *** ***** *** ***** *** *****

Semua yang berlaku minggu lalu. Pada hari-hari akhir aku di ceruk pekan kecil yang sejuk itu. Menduga. Mencabar. Hanya mampu sabar.

Aku teruskan saja menaip huruf demi huruf ini di latar elektronik, walaupun bukan milik aku. Mungkin sedikit kepayahan tanpa komputer riba sendiri kini, tapi itu hanya mungkin.
"Nah, ini antibiotik."
"Makan sekarang, Tuan Doktor?"
"Tunggu beberapa hari lagi. Kalau dah sembuh, tak perlu ambil. Tapi kalau masih sakit, makan sebiji tiga kali sehari ya!"

Sudahlah...

3 comments:

Wahidah said...

makan skrang..:P pergh..garangnya doc..:P dh better eik...baguslaaaa

:: !zyan :: said...

oke sudah?

j z . z said...

leptop ang mana?