Wednesday 16 February 2011

What is there?

"I never think of the future it comes soon enough." - Albert Einstein

Longlai langkah-langkah itu. Setapak demi setapak meninggalkan hingar teman, saudara dan pekerja sekalian. Menjauhi kotak sakit, perit, darah dan muntah itu. Tanpa berpaling. Langkah bertapak. Makin jauh.

Tersadai di tilam empuk, dalam bilik bujang berdebu. Berapa tebal lagi mahu disemai lapisan habuk di kamar itu. Bersinglet. Berkipas angin. Siling putih bersawang.

Untuk apa aku di sini?
Mengapa ke sini?
Ada apa aku pergi? Ada apa aku tunggu?

Repek apa lagi? Maka langkah makin bermaya itu mendekati. Daripada kotak sakit, perit dan muntah itu. Mendekati. Di depan itu dia.

Who? Why?
What is there?

1 comment:

A.s.t.i.n.a said...

puitis kata berpinar mencari erti..
longlai berlalu tanpa tercapai mimpi...
haruskah di sini..?
titipan nan sepi..


dan biarkan ia berlalu


p/s: saya tulis apepun saya tak tau..