Monday 26 January 2009

To rewind and unwind...

Tamat sudah hujung minggu.
Mula sudah minggu baru.

A good weekend it was. Not too quiet, not too busy. Setelah lima hari yang begitu rutin dengan keterangsangan yang minimal, aku berlari pantas menyandang beg baju separa penuh mengejar bas yang hampir tiba. Déjà vu dari mimpi aneh aku? Tapi bukan mengejar dia.

Perjalanan pergi dari ceruk sejuk di pekan kecil tanpa sebarang masalah. Sempat terlena seketika. Aku sudah penat. Drained. Tanpa cukup rehat. Musykil aku akan lima hari yang begitu rutin dengan keterangsangan yang minimal itu. Permulaan hujung minggu itu sedikit chaos pabila menyedari aku pulang ke Granite City tanpa kunci teratak usangku. Sedikit panik. Hanya dikit. Panggilan telefon kepada landlady peramah untuk menceritakan pengalaman cuaiku merupakan keputusan bagus tanpa aku sedari. Penghantaran ekspres kunci rumah tiba dari jauh dua jam kemudian. Segera pulang bersalin dan terus bersukan.

*excited!*

*puas*

Kepenatan berterusan. Payah benar untuk melelapkan mataku malam itu. Too tired to even fall asleep. Dan kelewatan aku untuk terlena melambatkan jagaku. Dan hujung minggu itu aku terlepas peluang keemasan untuk lebih dekat dengan-Nya. Kelewatan untuk mengikuti Kursus Penghayatan Solat. Aku sedar banyak kurang dan cacat cela aku. Banyak benar. Maka aku mengharapkan kursus yang begitu sedikit sebanyak membantu aku kembali suaikenal dan dekat kepada-Nya. Suatu kerugian besar buatku. Longlai aku seharian kerananya...

*hampa*

Aku berjaya mengubah sedikit perangai tangguhku. Mencuba untuk melakukan semua yang perlu secara terurus dan berterusan. It seemed to have helped with the organising of things to do and be done. Rumah berkemas, makan teratur, baju berbasuh dan tersusun. Tidur yang kerap terganggu kini mungkin beri aku lebih masa. Rehat tak perlu lama, hanya perlu cukup.

Ketagihan bersukan terubat juga. Petang Ahad dengan cuaca yang bagiku sudah cukup indah buat Granite City yang selalunya kelam dan kelabu. Larian dan sepakan bersama NIKE Total90 Shoot II FG memuaskan hati. Tak kisahlah digelar Torres, Park atau sekadar perasan diri Giggs. Tapi sembilan gol untuk aktiviti lebih 2 jam di padang 5-a-side itu memuaskan aku.

*relaxing*

Oh, well... Aku dah kembali pulang. Kembali ke rutin dengan keterangsangan yang minimal. Life goes on. Kehilangan. Hilang. Looking back through everything that has happened and passed. Now letting everything go as it should be (or should have been)...

*senyum tawar*

No comments: