Tuesday 10 February 2009

They know, but do not notice. Or do they notice, but not know? [PART IV]

1. Can't read in a moving car. Memeningkan dan meloyakan. OK saja dalam kapal terbang atau kereta api.

2. Kalau aku yang mengemas, jangan terkejut pabila kalian hanya nampak kecah. Aku sepah dahulu kemudian kemas dan susun.

3. I can live with cough or a temperature. Tapi aku sangat tak suka selesema! Hidung berhingus buat aku jadi sedikit pengotor orangnya.

4. Walaupun mudah merajuk, namun tetap suka menyakat. Juga suka bergurau. Sometimes physical, sometimes too much. Ada yang kata aku bergurau kasar. Maaf, ya!

5. Proven: Can be spontaneous. Rujuk bukti.

6. Aku suka kucing (now left with only two at home). Even so, I'm still atopic and allergic to cats, but only if they stay in the house.

7. Mengingatkan aku bahawa aku penghidap childhood asthma. Actually, I had one attack four years ago. One. Only. No more.

8. Also related (maybe): Aku tak merokok. Tak pernah. Tak akan. Peristiwa ragging waktu jadi budak baru di asrama penuh buat aku bernazar, "I'll pay RM50 each for those who caught me smoking." No joke. Sekarang aku kadang kala termimpi-mimpi menghisap batang neraka itu di khalayak ramai... Nightmare!

9. Tidak mahu memandu di JB, KL atau Pulau Pinang. Tak suka traffic jam! Aku lebih selesa memandu di sini, walau seteruk mana pun kesesakannya.

10. I should be wearing eyeglasses, but I don't. And no, I don't use contacts either. Aku rabun jauh, dan aku rabun malam.

11. "Tomatoes give you rosy cheeks," ujar Mak waktu aku kecil dulu. Aku makan buah tomato kerana blusher-effect itu waktu kecil dulu.

2 comments:

Wahidah said...

wah byknya info br..:P

j z . z said...

2: aah..ako igt ko citer ko tatao nak stat dari mane pas puas munggah. bonggek lah kau! tp ako rindu ko.

hmm

:|