Monday 3 November 2008

Who am I?

“Words, like nature, half reveal and half conceal the soul within.” - Lord Alfred Tennyson

Hari ini aku menjengah teratak usang mayaku. I have reached my second milestone - now over 1,000 visitors.

Terima kasih bagi yang sudi.
Terima kasih bagi yang sabar.
Terima kasih bagi yang memuji.
Terima kasih bagi yang tersenyum lebar.

Aku harapkan hati ini tetap teguh di sini. Ceria menghibur, lara berduka. Telus jiwa untuk terus berarak dek bayu hidupku. Merentasi situ, sana, sini. Terus mencari...

Siapa aku?
Antara persoalan dalam pencarianku.

Doc-to-be.
Zuriat sulung Mak dan Ayah.
Abang.
Kawan.
Life, love and relationship counsellor.

Aku perlu usaha. Azam mahu jadi insan yang bisa bantu yang lemah, rawat yang sakit.
Aku mahu mereka bangga. Mahu jadi anak soleh buat mereka.
Aku ingin jadi contoh terbaik adik-adikku.
Aku sedia jadi 'all ears' atau 'shoulder to cry on' atau sekadar teman senda gurau.
Aku gembira membantu mereka untuk gembira, walaupun hidup sendiri jarang terurus.

Siapa aku?

Penulis setia luahan diri di blog serba ringkas dan sederhana ini. Yang sentiasa persembahkan diri dengan baris-baris kata semata. Sekadar bermadah untuk mereka kenali. Tanpa suara, tanpa rupa.

***** *** ***** *** ***** *** *****

Who am I?


I am him, who is just another ordinary guy with an ordinary life.
..
Nice to meet you all.

7 comments:

SCIPP Alumni said...

wey asal cam makin putih nih?haha

Anonymous said...

alamak aku terlogin scipp_admin plak.hehe.

:: !zyan :: said...

to pestisid: kelakar la tukang karut ni sorg ni =D

to doc-to-be:
Millionssssss Thanx for being such a supportive friend (with yr ears & shoulder to cry on). Really appreciate it!!!
Nanti aku belanje sundae mcDonald ok! hihih

Mr Am said...

Makin putih sebab dah lama tglkan malaysia kot.. ;)

mademoiselle said...

I think he photoshop-ed it.

A good entry, Imran *senyum lebar* hahaha!

* apa yang dicari? * said...

scipp_admin/pestisid

the weather has been pretty nice to my skin, although a bit harsh to my health.


:: !zyan ::

i am always glad to help whenever i can. if you are happy, then i am too. thank you.


mr am

tinggal di sini memang memutihkan sikit kulit. bagaimana? aku sendiri tak tahu. mungkin jarang keluar kerana terlalu sejuk, atau dah memang kurang mentari.


mademoiselle_fatin

it is with a lil' bit of photoshop-ing *wink* but i am confident enough to say that i do look slightly fairer now. also, thanks!

Wahidah said...

pergh..posing kalah model..:P