Saturday 8 November 2008

"Toink!" v2.0

Langit suram. Musim sejuk kian lama kian merangkak dekat. Mentari kian lama kian segan untuk muncul lama. Kelam malam pula meregang panjang.

Tapi di sini benarnya semua sama aja.
Musim luruh, basah hujan.
Musim sejuk, basah hujan.
Musim bunga, basah hujan.
Musim panas? Pun basah hujan.
Begitu juga hari ini.

Aku? Masih dalam mood "Canda. Intimacy. Nostalgia. Touch. Asmara." yang membuai aku. Limited period yang agak berlarutan pula. A good thing. Basah hujan tak mengganggu emosi. Suram langit tak mengganggu emosi. Bangunan kelabu yang megah berdiri di sekelilingku tak mengganggu emosi. Tak seperti saat musim sejuk pertamaku. Depressing and depressed.

Aku perasan aku mudah sakit kebelakangan ini. Genuinely ill, atau sekadar cari alasan? Mudah sakit, dan selalu benar letih kala istirehat. Dah mula sediakan bekalan vitamin C di rumah. Aku selalu aja membeli sayuran, tapi jarang benar buah-buahan. Perlu mula makan limau (walau hakikatnya merengsa perut ini. Kasihan Teacher WardenGotMyLoveNote yang hadiahkan limau sebakul untuk aku, hanya untuk diberikan orang lain)! Itu untuk kesihatan. Apa pula untuk tenaga? Ideas, anyone?

"Toink!"
Bukan yang menyakitkan hati.

"Toink!"
Music to my ears.

"Smash!"
Game over. You lost. I won.

My best performance rackets (raket putih dah berganti tali)

Newest family member, just arrived from Malaysia

Kau memang buat aku melompat.
Biarkan sajalah bulu tangkis itu aku hentamkan ke gelanggangmu.

"Toink!"

7 comments:

Wahidah said...

terror ke badminto ni...bukan terror basketball je ker..huhuhu

* apa yang dicari? * said...

tidaklah terer. tapi boleh main. sekarang semua sports nak try. badminton, bola, basketball, volleyball...

tinta jiwa said...

since kamu mau cuba segala sports,kamu boleh cuba jaring juge..
seronok tau!!teman-teman aku di sini yang lelaki dan gagah perkasa sudah mau menjebakkan diri dalam sukan itu.hehe..comel sgt!!

ps:teman-teman lelaki ku yang di sini memang lelaki tulen dan sejati.jangan ingat mereka 'lembut' k..saja mau mencuba sesuatu yang baru kata mereka.. :)

* apa yang dicari? * said...

i know men who play netball. pasukan bola di Malaysia ada yang jadikan training. coordination and control kata mereka. tak pernah cuba di sini sebab anak gadis pak lan dan encik kassim pun tak turun bermain.

i really don't mind trying. tak perlu lembut utk mencuba. not worried too, sebab rasanya sudah cukup yakin dengan masculinity dan sexual orientation sendiri. hehe...

the artist and i said...

eloklah bersukan.sihatkan badan.

Wahidah said...

im men netball?? ala mesti comel bangat..hahahaah

Hann Haidar said...

intimasi bersama raket badminton.